zaterdag 15 mei 2010

Hoe ver is 250 km? Heel erg ver... zeker wanneer de afstand wordt aangekondigd als 238 km, want, zoals Sanne zei: "er zitten een paar hellingskes tussen", en die worden er uiteindelijk 262 km, dan is dat ver.

Had me echt wel voorgenomen om niet te vaak op mijn kilometerteller te kijken, maar eens boven de 200 km kon ik het niet meer laten. Vanaf Leuven tot aan de lunchstop in Aalst, ging het voortdurend op en neer. Wanneer dan vooraan wat snelheidsduivels rijden, die het gemiddelde naar boven trekken (29 gemiddeld na 95 km) werd het eerste deel vrij zwaar. Na de lunch ging het tempo gelukkig een beetje naar beneden zodat er onderweg ook wat kon gepraat worden. En ik mag zeggen dat er heel aangename mensen meereden in ons peloton.

Na 235 km kregen we in Kruishoutem nog een helling voorgeschoteld die voor velen van ons een echte beproeving werd. Nog een laatste keer in het rood gaan was voor velen de boodschap. Daarna liep het mooi vlak naar Gent.

Aankomen in het Kuipke vond ik absoluut geslaagd. Enkel jammer dat we geen ritje mochten doen op de piste zelf, maar de vreugde om de rit tot een goed einde te brengen woog veel meer door.

Bedankt aan de supporters die in grote getale waren opgedaagd en aan de meneer die mijn benen heeft gemasseerd. Voel me vandaag eigenlijk buitengewoon goed. Helemaal geen zware benen en ook de vermoeidheid valt reuze mee.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten