woensdag 24 februari 2010

Waarom Patricia zo graag 250 km wil fietsen op één dag

Sophie kwam met het idee om mee te doen aan deze fietsmarathon (dat is het toch wel voor mij). Oorspronkelijk dachten wij om toch wel 500 km te fietsen. In duo dus, twee dagen. Maar dat kan blijkbaar niet. Elk teamlid fiets dus op een andere dag en als enkeling in een groep van andere goedgetrainde enthousiastelingen.
Het idee sprak mij onmiddellijk aan. Niet alleen de sportieve uitdaging kon mij bekoren, maar ik doe het vooral ter nagedachtenis van mijn mama, die vorige jaar op 2 maart overleed aan galwegkanker, na een strijd van twee jaar. Hierdoor breng ik haar niet terug, maar ik zou alles doen om er voor te zorgen dat er voor alle kankers, en het zijn er veel te veel, een afdoende behandeling wordt gevonden. Beter nog dat de oorzaak van de verschillende kankers kan worden achterhaald, zodat er preventief kan worden opgetreden.
Ook al leef je gezond en sport je regelmatig, de kans dat je kanker krijgt is 1 op 3 voor mannen en 1 op 4 voor vrouwen.
Het is beangstigend om vast te stellen dat na meer dan 40 jaar onderzoek, kanker nu epidemische proporties aanneemt en de kans op totale genezing, ook al wordt in de media vaak anders beweert, klein is.

Patricia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten