maandag 8 maart 2010

Eerste rit van het nieuwe seizoen








Zondag was het dan eindelijk zo ver. Er werd koud, maar droog weer voorspeld met een matige, schrale noordoosten wind.
Myriam, respect, had de storm van 28 februari al getrotseerd en was ook zaterdag 6 maart al op de fiets gesprongen.
Toen Elke opdaagde was ze redelijk optimistisch; "Het is niet zo koud als ik had gedacht". Ik stelde mij onmiddellijk de vraag of ik dan niet te veel laagjes had aangetrokken (vier)? Maar aangezien het beter is te warm te hebben dan te koud, bleven de laagjes bewaard. Geloof me, dat heb ik mij niet beklaagd.
Tochtje van 70 km voor mij, 76 voor Myriam en 86 voor Elke (want we vertrokken aan mijn voordeur), viel al bij al goed mee. Het enige nadeel is dat wanneer je de wind mee hebt bij het vertrek, blaast die natuurlijk zwaar in het nadeel in het terugrijden, zeker wanneer je langs de Schelde fietst richting Oudenaarde.
Sophie heeft deze diepvriestocht gemist... maar dat komt wel goed volgend weekend.
Tijdens de week wordt het dus weer trainen op de rollen of de spinningfiets, is veel saaier, maar aangenaam warm.
Moet toegeven dat ik toch al uitkijk naar de volgende fietstocht, hopelijk dit weekend.
Thanks girls voor de leuke rit en het gebabbel.
En ook bedankt aan de mijnheer die 25 km lang in ons wiel heeft gehangen en niet één keertje kopwerk heeft gedaan! ;-D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten